Berättelse :)

Michan ville ha berättelse, här är början ;PPPP

 

Mellan dröm och verklighet.

 

- Vakna Malin! Min tvillingsyster Moa skakar mig.

- Vaa? Säger jag och gäspar.

- Klockan är sju! Vi måste ge hästarna mat !


Jag heter Malin, och jag är 12. Blond med blåa ögon, jättetråkigt. Jag och min syster Moa, har tillsammans med våra djur och vår lillebror, storebror och storasyster och föräldrar flyttat ut på landet, till en stor herrgård. Vi har 5 katter, Mitzy, Laika, Nemi, Zokei och Chaion, 3 hundar, Molly, Zero och Star, 7 hästar, min islandshäst Sleipner, en 8årig valack på 132 cm,skimmel,  min tvillingsyster Moas b-ponny Oriental, en 12årig, brun valack, våran storasyster Mikaelas storhäst Katapullt, en svart jätte på 5 år, och två shettisar, Dunder och Blixten, två söta fuxar med bläs, och två russ, Pontus och Muffins, båda bruna med vitt vid mulen och ögonen, och Pontus med stjärn, och 3 kaniner, våran lillebor Maxs Zelda, min Liam och Moas Pelle.

 

- God morgon tjejer! Mamma ler mot mig och Moa.

- Morgon ! Säger Moa.

- Ni får ta ut hästarna och ge dom mat, sen hjälper Mika er att mocka, och sen kan ni rida Sleipner, Oriental och Katte lite lugnt i skogen, efter det kan ni komma in och fika lite, sen ska Mika köra Pontus och Muffins, och då kan ni väl rida Dunder och Blixten under tiden?!

- Okeeeej. Suckar Moa.

 

- Hej hästarna! Säger jag när jag kommer in i stallet, och hästarna svarar mig högljut.

- Dom gillar dig! Flinar Moa.

- Klart ?! Ler jag. " Jag tar Sleipner, Dunder och Pontus!

- Okej, då tar jag Oriental, Blixten och Muffins! Kan inte du ta Katte också?

- Okejj då! Säger jag och tar på grimman på Sleip, och leder ut honom i hagen.

Efter mig kommer Moa med Ariel ( oriental ). Sen tar vi ut dom andra hästarna.

- Tjena Mika! Säger Moa.

- Hej. Säger hon trött.

 

- Vad bra, ni har mockat ! Ut med er och rid nu! Säger Pappa glatt och kramar om mig. " Idag fixar jag, Max och Linus kaninerna, katterna och hundarna !

- YES ! Säger Moa glatt, och går ut för att ta in Ariel.

Jag skyndar mig ut efter henne, och tar in Sleip.

 

- Vilken väg? Frågar Mika.

- Höger tror jag, den långa, så kan vi hoppa stockarna också! Säger jag.

- Okej, ja, som Malin sa. Säger Moa.

Ariel taktar, Katte sover nästan och Sleip går lugnt.

- Trav! Säger Mika, och börjar trava.

Ariel går fint, och Moa berömmer honom högljut.

- Stocken! Ropar Mika och hästarna fattar galopp. Först hoppar Katte, sen Ariel som kastar sig över, och sen fina Sleip som går lugnt och fint.

- Braaaaa! Säger jag och klappar Sleip på halsen.

 

- Redan tillbaka? Säger pappa.

- Nått sånt ja. Säger Moa.

Vi sadlar av och går in i huset.

 

- Hej tjejer ! Säger mamma.

- Hej. Säger jag och Moa i kör.

- Ät och gå ut och ta shettisarna ner till paddocken, ni får hoppa, Lisa kommer vid 1 så då får ni va uppvärmda.

- Okej! Säger jag och går ut i stallet efter att ha tatt en bulle.

 

Fortsättning ??? ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja snälla fortsättning

2011-05-30 @ 15:06:27
Postat av: jusse

helt klart fortsätt ! :D♥

2011-05-31 @ 09:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0